1 GENERELL INFORMASJON 
Nedenunder funner du våre kjøpsbetingelser (heretter benevnt "Betingelsene") for å handle på www.message.no (heretter benevnt "Hjemmesiden"). Gjelder alle leveranser i Norge til kunder som bestiller varer på www.message.no eller en annen tildelt side under MESSAGEs webshop.

Hjemmesiden drives av MESSAGE Norway A/S (heretter benevnt "MESSAGE"), Kongensgate 12, 0153 Oslo, Norge, CVR-nr. 985081611. Hvis du opplever problemer med din bestilling på Hjemmesiden eller ved øvrig bruk av Hjemmesiden, kontakt vennligst vår kundeservice pr. mail på online@message.dk eller telefon +45 96 23 22 99.
  
Kundeservice treffes mellom 9.00 - 15.00 mandag - torsdag og 9.00 - 14.00 fredag.

Hvis det skulle oppstå spørsmål rundt deler av Betingelsene, anbefaler vi at du kontakter kundeservice før du begynner å handle. 
 
2 VIKTIG MEDDELELSE
Du kan utelukkende kjøpe produkter på Hjemmesiden som privat forbruker. Forbrukerkjøpsloven gjelder i tillegg til disse salgsbetingelsene.
 
Betingelsene gjelder når du bestiller eller kjøper varer på Hjemmesiden eller en annen anvist side under Hjemmesiden. Betingelsene blir oppdatert løpende, blant annet for å gjenspeile endringer i teknologien, vår forretningsmodell, vår systemkapasitet eller relevante lover og regler, og derfor ber vi deg godkjenne Betingelsene hver gang du handler hos os. Enhver referanse til "du", "deg" eller "din" betyr deg som bruker av Hjemmesiden. Enhver referanse til "vi", "oss" eller "vår" betyr MESSAGE. 
  
Hvis du ikke aksepterer Betingelsene, kan du ikke bestille eller kjøpe varer på Hjemmesiden. 
 
Du har rett til å trekke deg fra denne avtalen, uten begrunnelse, innenfor 30 dager etter dagen hvor du, eller en tredjepart (ikke transportøren), har varene i fysisk besittelse. Les mer under "Angrerett". 
  
Kjøpslovens mangelregler gjelder ditt kjøp, som betyr at du har visse lovbestemte garantier for varens kontraktmessighet. Les mer under "Mangelfulle varer og feilvarer".
 
Bestilling
MESSAGE forbeholder seg retten til å utelukke personer fra å kjøpe via MESSAGE.no. For å handle på Hjemmesiden skal du være fylt 18 år og være i besittelse av et akseptabelt betalingskort. Hvis du ennå ikke har fylt 18, kan du likevel handle, såfremt du har din verges fullmakt. Du er selv ansvarlig for å oppgi korrekt informasjon til Hjemmesiden.
Vi forbeholder oss retten til å annullere avtalen om kjøp i en av følgende situasjoner, uten å være ansvarlige for erstatning eller andre omkostninger:
  
- Dine betalingsopplysninger er ikke korrekte eller kan ikke verifiseres. 
- Din bestilling er utført med det formål å begå bedrageri og lignende, eller er utført i forbindelse med en straffbar handling eller annen ulovlig aktivitet.
- Det oppstod en utilsiktet feil på Hjemmesiden, som for eksempel en betalingsfeil.
- Vi har grunn til å tro at du er under 18 år gammel, og handler uten din verges samtykke.
 
Avtaler kan kun gjøres via Hjemmesiden. Vi behandler ikke bestillinger gjort i e-post, brev eller fakser.

  

På hvilket tidspunkt i bestillingsprosessen er din ordre bindende?
En endelig og bindende avtale mellom deg og MESSAGE foreligger når din ordre er bekreftet av MESSAGE. MESSAGE sender en ordrebekreftelse til deg via e-post når ordren er akseptert og avsendt. Kvitteringen for ordren, som mottas umiddelbart etter innsendelse av ordren, utgjør ikke en ordrebekreftelse.
  
Inden afgivelse af bestillingen har du mulighed for at ændre de oplysninger, som du har indtastet, herunder leverings- og fakturaoplysninger eller betalingsoplysninger. Du har også mulighed for at ændre eller fjerne varer fra din indkøbskurv.

Kontakt vennligst vår kundeservice hvis du gjorde en feil da du foretok bestillingen - de står klare til å hjelpe deg. 

Etter inngåelsen av avtalen, gjelder reglene om angrerett, les vennligst mer under "Angrerett". 

  

Adgang til avtalen
Du mottar via mail en bekreftelse på avtalens innhold samt en kopi av Betingelsene. Vi oppbevarer inngåede avtaler, inkludert ordrebekreftelsen, i et visst tidsrom, og vi anbefaler at du på samme måte beholder disse dokumentene, da de senere kan/vil være utilgjengelige på Hjemmesiden. 

  
Tiltak mot bedrageri
For å kunne beskytte deg og våre andre kunder mot bedrageri, og opprettholde et høyt sikkerhetsnivå for online-kjøp, kan vi gjennomføre en verifikasjonssjekk. Verifikasjonssjekken kan omfatte data du sender når du bestiller på Hjemmesiden, inkludert din adresse og dine betalingsopplysninger.

 

3 BETALINGSMÅTER
Vi aksepterer følgende betalingsmåter

- Visa / Visa Elekton
- MasterCard
- Maestro

   

Bemerk at enkelte banker pålegger et utenlandsgebyr på transaksjoner i vår online shop. Dette gebyret innkreves av banken, og MESSAGE kan ikke refundere det. For mer informasjon, kontakt vennligst banken din.

  
Verdikoder og rabatt-vouchers
Verdikoder utstedt av Hjemmesiden gis som en %-rabatt eller en kontantrabatt. Verdikoden innløses innen betaling av ordren, og kan kun innløses ved køb online, ikke i butikkene. Det kan kun innløses én verdikupong per ordre. 
    
Verdikodene får du eksempelvis når du er gratis medlem av vår MESSAGE kundeklubb, og du mottar dem via e-post. Verdikupongene er personlige og kan ikke gis videre. En verdikode er gyldig så lenge kampanjen er aktiv. 
  
Hvis du ønsker å returnere en ordre hvor en verdikode er fratrukket, tilbakebetales verdikupongens beløp ikke. For eksempel, hvis du handler for 500,- og har en rabattkupong på 100,- skal du kun betale 400,-. Hvis du returnerer denne varen, får du kun 400,- i retur, og du kan ikke gjøre krav på en ny verdikupong. 
  
Har du problemer med innløsning av en verdikupong, så kontakt vår kundeservice. 

   

Betalingsprosedyre
Når varen din forlater lageret vårt for levering, vil betaling for denne bli utført via den valgte betalingstjenesten. 

  
Overføring av personopplysninger
Dine personopplysninger vil i utgangspunktet ikke gis videre til en tredjepart uten din tillatelse. Opplysninger nødvendige for vareleveranse gis likevel videre til fraktfirmaet MESSAGE bruker for leveranser.
    
Det kan likevel, under visse omstendigheter og i henhold til lovgivningen, være nødvendig å gi opplysninger videre til samarbeidspartnere som assisterer våre forretningsaktiviterer, långivere, offentlige myndigheter eller politiet. Eksempelvis kan opplysninger videregis til politiet i tilfelle mistanke om kredittkortsvindel. 

  
4 PRISER OG LEVERING
Alle priser opplyses inklusiv moms og andre avgifter. Den gjeldende prisen er den som er opplyst på Hjemmesiden for den pågjeldende varen på datoen for opprettelsen av ordren. Utenlandsk toll, importavgifter og moms som tillegges ordren når pakken når din leveringsadresse utenfor Danmarks grenser, betales av ordrens mottaker. MESSAGE har ingen kontroll over disse utgiftene, og MESSAGE kan ikke forutse hva de måtte være. Toll-, import- og momsavgifter skifter fra land til land. Du kan med fordel kontakte ditt lokale tollkontor for å få mer informasjon om dette.
  
MESSAGE tar forbehold for prisendringer samt endringer av gebyrer og/eller andre omkostninger angitt på Hjemmesiden til enhver tid, f.eks. på grunn av endringer i momssatser eller andre offentlige gebyrer og avgifter, stigende omkostninger eller som følge av den normale utvikling av detailpriser i Danmark.
  
MESSAGE forbeholder seg retten til endring av priser som skulle være feilaktig angitt på MESSAGE.no.

   

Levering 
Alle ordrer sendes fra Danmark. Ved bestilling av varer på MESSAGE.no til levering i Norge kan et beløp på mellom 99 NOK og 149 NOK tillegges for forsendelse, avhengig av kjøpets størrelse.
  
MESSAGE er i tillegg ikke forpliktet til å levere varer som er utsolgt fra lageret. MESSAGE aksepterer og sender, under normale omstendigheter, ordrer innenfor 2 hverdager. Den normale leveringstiden er 5-7 hverdager i Norge.
   
Vennligst legg merke til at du bærer risikoen for varen etter leveringen. Ser emballasjen ut til å være skadet, bør du avvise leveransen. Ønsker du å klage over eventuelle feil og mangler, skal du informere oss om det; les mer under "Mangelfulle varer og feilvarer".

   

5 ANGRERETT
Du har rett til å gå fra avtalen. 
   
Angrefristen utløper 30 dager etter dagen hvor du, eller en eventuell tredjepart (ikke transportøren), har varene i fysisk besittelse. I tilfelle flere forskjellige varer, på samme bestilling, leveres ved ulikt (separate leveringer), utløper angrefristen 30 dager etter dagen hvor du, eller en eventuell tredjepart (ikke transportøren), har den siste varen i fysisk besittelse. 
  
Varer returneres til MESSAGE på følgende adresse:

Navn: 
MESSAGE Strømmen
Strømmen Storsenter bygsel 0204
Støperiveien 5
2010 Strømmen
  
Du kan også velge å returnere varen/ordren i MESSAGE A/S-butikker i Norge, bortsett fra i MESSAGE Vestkanten Storsenter og MESSAGE Sartor Storsenter. Du kan se hvor våre butikker er plassert her.

Returneringen betraktes som rettidig hvis varen er innlevert til postforsendelse, eller en annen form for forsendelsesservice ansvarlig for forsendelse av varen til MESSAGE, før utløp av perioden for returrett. Som bevis for rettidig returnering av varen forelegges kvittering for innlevering til postvesenet eller lignende, til forsendelse. 
  
Vi vedlegger returlabel i pakken, som du kan velge å bruke. Hvis du benytter deg av denne, vil du bli trukket 99 NOK i gebyr før vi returnerer pengene til deg. Du er også velkommen til å selv arrangere retursending til vårt lager, for egen regning. OBS! Vi henter ikke returpakker i Post I Butikk eller lignende. Hvis MESSAGE i følge kontrakten har foretatt erstatning av levering på grunn av at den gjeldende varen ikke kunne leveres som forutsatt, skal MESSAGE dekke utgiftene til returnering av varen.
  
Det er en generell betingelse for annullering av avtalen, at varen returneres i samme stand og mengde som ved levering. Møtes dette kravet ikke, forekommer en vesentlig verdireduksjon av varen.
  
Hvis varen leveres i retur med mangler, vil MESSAGE fastsette varens verdi. 

  
Hvis varen anses som å være brukt, eller den har andre alvorlige mangler, vil varen nedskrives med minimum 80%. Hvis varen vurderes usalgbar, vil verdireduksjonen være 100%.

   

6 MANGELFULLE VARER OG FEILVARER
I tilfelle av feil og mangler ved en mottatt vare, skal vi opplyses om dette innenfor en rimelig tidsfrist etter en slik feil eller mangel er eller burde være konstatert. Opplysning av feil og mangler i forbindelse med et kjøp kan under ingen omstendigheter forekomme senere enn to år fra kjøpsdato.
  
I tilfelle en mangelfull vare eller feilvare, kan du velge mellom følgende muligheter:
- Returnere varen og få kjøpsprisen og alle leveringskostnader refundert, etter at vår kundeservice har behandlet returvaren.
- Returnere varen og motta en tilsvarende vare, etter at vår kundeservice har behandlet returvaren (forutsatt at vi kan levere en tilsvarende vare).
- Beholde varen og be om en forholdsmessig reduksjon av kjøpsprisen.
  
Når du kontakter kundeservice, skal du opplyse om ordrenummer, eventuelt varenummer, og beskrive hva som gikk galt med varen osv.
  
Du er ikke ansvarlig for omkostninger forbunnet med returneringen av en mangelfull vare eller feilvare. Vi tilbakebetaler naturligvis kjøpsprisen og de opprinnelige leveringskostnadene når vi har fått varen i retur, med mindre du får en ny vare som erstatning for den opprinnelige varen. Til returnering av en mangelfull eller feil vare, utstedes en forhåndsbetalt returlabel som skal brukes til returnering. Denne utstedes av vår kundeservice. 

  
7 ANDRE FORHOLD
Oppdatering av Hjemmesiden
Vi gjør vårt beste for å oppdatere Hjemmesiden samt sikre at priser, tilbud, beskrivelser og andre opplysning om varene er korrekte. Stavefeil, feil i priser, tilbud, beskrivelser og andre opplysninger kan likevel oppstå, og noen ganger oppdager vi at prisen for en vare er angitt feil.

  
Ansvar og Force Majeure
Vi er ikke ansvarlig for forsinkelser eller manglende oppfyllelse av avtaler på grunn av force majeure. Så lenge en force majeure-situasjon foreligger, er MESSAGE fritatt for oppfyllelse av sine forpliktelser. 
   
MESSAGE’s erstatningsansvar ved alle erstatningskrav er begrenset til et beløp tilsvarende prisen på varen kunden har kjøpt, og som tvisten omhandler. Herunder er skadeerstatning, unntatt i tilfelle av rettsmotstridende formål eller grov forsømmelighet.
  
Ovennevnte beløpsmessige begrensning vil være gjeldende uansett begrunnelsen for tvisten, og omfatter alle erstatningskrav basert på forsømmelse, objektivt ansvar, garantibrudd, bøter, konvensjonalbot og/eller bot. MESSAGE påtar seg produktansvar overfor forbrukerne ifølge gjeldende lovgivning og uten begrensning.

   
Avtalens fullstendighet
Betingelsene utgjør de fullstendige vilkår for avtalen mellom oss. 

   
Ugyldighet
Selv om en eller flere av bestemmelsene i Betingelsene blir erklært delvis eller fullstendig ugyldige, er de øvrige bestemmelser stadig gjeldende. 

  
Overdragelse
Vi forbeholder retten til å overdra våre rettigheter og forpliktelser, i henhold til avtalen inngått med deg, til en tredjepart. Overdragelsen er naturligvis forutsatt at service-nivået du mottar holder samme standard. Vi gir deg meddelelse om en eventuell overdragelse. Ved å akseptere disse vilkårene, samtykker du til en slik eventuell overdragelse. Samtidig aksepterer du at fra tidspunktet vi har meldt fra om overdragelsen, kan dine rettigheter kun gjøres gjeldende overfor den aktuelle tredjepart.

   
Personopplysninger
Vi behandler dine perosnopplysninger med fortrolighet. Les vennligst vår persondatapolitikk samt cookiepolitikk, som beskriver hvordan vi benytter personopplysningene du gir oss i forbindelse med bestillingsprosedyren og din bruk av Hjemmesiden. Du finner vår persondatapolitikk samt cookiepolitikk på Hjemmesiden.

   
Klagerett
Du er selvfølgelig alltid velkommen til å kontakte vår kundeservice, hvis du ønsker å klage på en vare som du har kjøpt hos oss. Du finner kontaktopplysningene til vår kundeservice på Hjemmesiden. 

  
Lovvalg og verneting
Enhver avtale inngått mellom oss under benyttelse av Betingelsene er underlagt norsk rett. Enhver tvist som måtte oppstå i forbindelse med vår avtale, inkludert avtalens eksistens eller gyldighet, skal innbringes for en kompetent domstol i Norge.